Stedets neokulturation

Oplæg ved Jeppe Høst, Saxo-Instituttet

Stedet kan både ses som det varige, men også som det materielt og ideologisk foranderlige. Jeppe Høst vil diskutere, hvordan forskellige aktører netop i disse år omformer og omdefinerer byer og landdistrikter og dermed, hvordan stedet indskrives
i en ny og symbolsk økonomi, som sætter særlige rammer for den involverede helhed.

Seminarrække: Aktuelle Hverdagsliv
Oplægget er det første i seminarrækken om Aktuelle Hverdagsliv og arrangeres af Centre for State and Life-mode Analysis. Efterårets seminarer vil forløbe som en dialektisk udforskning af hverdagsliv. Ved at se på relationen mellem det mobile og det stabile, det foranderlige og det tilsyneladende varige sætter vi fokus på en række centrale tematikker og på vores egne teoriapparaters evne til at udpege og forklare disse fænomener.

Dette første seminar finder sted den 4. november 2015 kl. 15-18 i lokale 12.4.07, KUA2, Karen Blixens Vej 4, København. Sæt gerne mere tid af – erfaringen viser, at gode diskussioner gerne trækker ud.